Χάρτης υποχρεώσεων προς τους χρήστες (καταναλωτές) Χ.Υ.Κ.

1. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ


Η επιχείρηση είναι ΙΚΕ με την επωνυμία OCS COURIER ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ και διακριτικό τίτλο «ONECOURIER» έχει συσταθεί νόμιμα τον Μαΐο του 2018. Εδρεύει στον Ταύρο, με Α.Φ.Μ 800988280 και αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία Μοσχάτου.Αρ. αδείας ΕΕΤΤ ΑΜ 18-089. Τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησης είανι τα εξής :215-0005060 και e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ως κύριο σκοπό της η εταιρία έχει τη διεξαγωγή ταχείας μεταφοράς (courier) εγγράφων, δεμάτων,και διεκπεραιώσεων.

1.2. Ως κύριο σκοπό της η Εταιρεία έχει : α) τη διεξαγωγή επιχειρήσεως ταχείας μεταφοράς (COURIER) εγγράφων, αξιών, δεμάτων και μικροδεμάτων οπουδήποτε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με κάθε μεταφορικό μέσο, δια ξηράς, θαλάσσης ή αέρος και τη παροχή συναφών διευκολύνσεων, ήτοι τη διεξαγωγή επιχειρήσεως μεταφορών πάσης φύσεως και δια παντός μέσου, β) τη τυποποίηση και συσκευασία μικρών αντικειμένων, δ) τη διενέργεια δραστηριότητας logistics, δηλαδή τη διαχείριση αποθήκης πελατών της Εταιρείας, την παραλαβή, διαχείριση και διακίνηση εμπορευμάτων των πελατών, τη διενέργεια παραγγελιών για λογαριασμό των πελατών, τη διαχείριση εμπορευματικού αποθέματος (stock) των πελατών, την παρακολούθηση και ταξινόμηση τιμολογίων προμηθευτών, τη συνεργασία με τα λογιστήρια των πελατών για τον τόπο, χρόνο, τρόπο παράδοσης των εμπορευμάτων, την εξόφληση τιμολογίων και οποιαδήποτε άλλη ενέργεια συμπεριλαμβάνεται στη δραστηριότητα logistics, ε) την αντιπροσώπευση στην Ελλάδα ξένων και ελληνικών οίκων και επιχειρήσεων συναφών με τους σκοπούς της εταιρείας και τη συνεργασία με αυτές με οποιαδήποτε μορφή.
1.3. Το Δίκτυο. Η «ONECOURIER» ασκεί τη δραστηριότητά της σε όλη την Ελληνική Επικράτεια και στο εξωτερικό. Για την ανάπτυξη του αντικειμένου της δραστηριότητάς της η Εταιρεία μας έχει εξασφαλίσει τις κατάλληλες συνεργασίες .
1.4. Είδος παρεχόμενων υπηρεσιών : Η Εταιρεία παρέχει υπηρεσίες ταχυμεταφοράς εγγράφων δεμάτων κλπ, σύμφωνα με τον αναφερόμενο στο ισχύον καταστατικό σκοπό της, ως αναφέρεται και στην παράγραφο 1.2, αλλά και σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται και παρακάτω στο υπό στοιχ. 3 κεφάλαιο.

2. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ



2.1. Παροχή Ποιοτικών Υπηρεσιών : Για την Εταιρεία μας η παροχή υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις επιθυμίες και τις ανάγκες του συναλλασσόμενου με εμάς καταναλωτικού κοινού είναι πρωταρχικός στόχος. Για το λόγο αυτό η Εταιρεία μας καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να επιτυγχάνει τη διαρκή εξέλιξη και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών της. Ειδικότερα, βελτιώνουμε συνέχεια τους χρόνους εντός των οποίων παρέχονται οι υπηρεσίες μας, τα συστήματα παρακολούθησης των μεταφερομένων αντικειμένων και τέλος ελέγχουμε συνεχώς το κόστος των παρεχομένων υπηρεσιών. καθημερινά και αδιάλειπτα παρακολουθούνται οι διενεργούμενες εργασίες και τίθενται διαρκώς νέοι στόχοι που αποβλέπουν στην ασφαλή ποιοτική παροχή σύγχρονων υπηρεσιών. Με τη συνδρομή της τεχνολογίας αιχμής αναβαθμίζονται διαρκώς οι υπηρεσίες και εξασφαλίζεται η παροχή υπηρεσιών μέσα σε ένα σύγχρονο περιβάλλον. Το προσωπικό και τα στελέχη της Εταιρείας εκπαιδεύονται για την προσαρμογή τους στις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες που δημιουργούνται στο χώρο των ταχυμεταφορών και προκειμένου να ανταποκρίνονται στις επιθυμίες των πελατών μας

3. ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ- Η ΥΠΟΔΟΜΗ ΚΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ



3.1. Υπηρεσίες :
Η «ONECOURIER» παρέχει υπηρεσίες ταχυμεταφοράς ταχυδρομικών αντικειμένων με προορισμό το εσωτερικό και το εξωτερικό, ταχυμεταφορές δεμάτων εσωτερικού και εξωτερικού με ή χωρίς εμπορική αξία, διακίνησης διαφημιστικών αντικειμένων χωρίς διεύθυνση, προετοιμασίας ταχυδρομικών αντικειμένων, ανταλλαγής εγγράφων, αγοράς, αντικαταβολών ακόμα και με τηλεφωνική- ηλεκτρονική εντολή. Οι υπηρεσίες ταχυμεταφορών παρέχονται από την «ONECOURIER» στους χρήστες των υπηρεσιών στο πλαίσιο της Γενικής Άδειας της ΕΕΤΤ. Τα διακινούμενα από την «ONECOURIER» αντικείμενα επιδίδονται ανάλογα με την εντολή του χρήστη και το είδος της αποστολής. Η «ONECOURIER» διαθέτει υποδομή και δυνατότητα επίδοσης ακόμα και αυθημερόν καθώς και διαθέτει υπηρεσία μαζικών διανομών, ήτοι οικονομική διακίνηση μαζικών αποστολών (πάνω από 50) σε χρόνο από 2-5 ημέρες, κατόπιν συμφωνίας με τον χρήστη της υπηρεσίας. Το είδος των ταχυδρομικών αντικειμένων που διακινεί η επιχείρηση ορίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία. Η «ONECOURIER» παρέχει βασικές υπηρεσίες ταχυμεταφορών που συνίστανται στην παραλαβή ταχυδρομικού αντικειμένου και την παράδοσή του και ενσωματώνουν τα στάδια της περισυλλογής, διαλογής, μεταφοράς και διανομής του ταχυδρομικού αντικειμένου και παρέχονται σε Ελλάδα και εξωτερικό. Επίσης, προσφέρει στο εν γένει καταναλωτικό κοινό και άλλες πέραν των βασικών ταχυμεταφορικές υπηρεσίες, οι οποίες είναι οι κάτωθι:  Υπηρεσία one stantard – επόμενη ημέρα παράδοσης.  Η παραλαβή γίνεται από την διεύθυνση του αποστολέα και η παράδοση γίνεται την επόμενη εργάσιμη στην διεύθυνση του παραλήπτη.  Υπηρεσία one same day – αυθημερόν παράδοση. Η παραλαβή γίνεται από την διεύθυνση του αποστολέα και η παράδοση γίνεται στην διεύθυνση του παραλήπτη εντός 6ωρου. Υπηρεσία αγορών για λογαριασμό τρίτων Με εντολή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος (e-mail) αγορά αντικειμένων και παράδοση βάσει οδηγιών του πελάτη.  Υπηρεσία αντικαταβολής μετρητοίς Αποστολές επί αντικαταβολή μετρητοίς σύμφωνα με τις οδηγίες του πελάτη. Απόδοση των εισπραττομένων αξιών στον τραπελικό λογαριασμό του πελάτη.  Υπηρεσία αποστολών ειδικής μεταχείρισης Διεκπεραίωση αποστολών με λήψη και διαβίβαση αριθμού πρωτοκόλλου, θεωρημένων αντιγράφων, αποδείξεων σε δημόσιες υπηρεσίες τράπεζες, οργανισμούς κ.λ.π.  Υπηρεσία επιστροφής δέματος Η εν λόγω υπηρεσία αφορά αποστολή φακέλου ή δέματος, σύμφωνα με τις ειδικότερες οδηγίες του αποστολέα, με παραλαβή κατά την παράδοση από τον παραλήπτη δέματος και επιστροφή αυτού στον αποστολέα.  Υπηρεσία ραντεβού : Για δέσμευση ώρας για την παραλαβή ή την παράδοση. Χρέωση παρεχόμενων υπηρεσιών Ειδικότερα οι παρεχόμενες υπηρεσίες από την «one courier» καθώς και τα ειδικότερα χαρακτηριστικά της κάθε μίας (κόστος, αναμενόμενος χρόνος παράδοσης κλπ) προκύπτουν από τον αναλυτικό τιμοκατάλογο της εταιρείας μας, που είναι εύκολα προσβάσιμος και γρήγορα ανακτήσιμος από κάθε ενδιαφερόμενο εντός της ιστοσελίδας (site) της εταιρείας www.onecourier.gr. Ο κατάλογος αποτυπώνεται και στο παρακάτω παράρτημα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του Χ.Υ.Κ. Πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες και τις αντίστοιχες χρεώσεις παρέχονται από την ανωτέρω ιστοσελίδα της Εταιρείας, από το τηλεφωνικό της κέντρο ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ Όπως περιγράφονται εδώ Περαιτέρω παρέχεται η δυνατότητα ασφάλισης της αποστολής, πέραν της αυτόματης ασφάλισης βάσει των Γενικών Όρων Ανάληψης Μεταφοράς και στα χρηματικά όρια που εκεί καθορίζονται, μέσω της συνεργαζόμενης με τη «ONE COURIER» ασφαλιστικής εταιρείας για προορισμούς εσωτερικού (εντός Ελλάδας).
3.2. Παραλαβή και επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών
Κατά την παραλαβή των ταχυδρομικών αντικειμένων από το χώρο του αποστολέα ή από το κατάστημα σε περίπτωση που ο αποστολέας έχει επιλέξει να έρθει για να παραδώσει το αντικείμενο, η «ONE COURIER» έχει την υποχρέωση να ενημερώνει το χρήστη: α)για τις προδιαγραφές της υπηρεσίας που επιλέγει και πιο συγκεκριμένα για τη χρέωση, το χρόνο και τρόπο επίδοσης, β) για την ύπαρξη της ατομικής σύμβασης την οποία και οφείλει να του παραδώσει, γ) ότι το ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ. δεν αποτελεί φορολογικό στοιχείο, δ) για τον τρόπο χορήγησης της απόδειξης ή του τιμολογίου παροχής υπηρεσιών σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή και βάσει των προϋποθέσεων που θέτει το Υπουργείο Οικονομικών. Η «ONE COURIER» : α) έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τον αποστολέα να ανοίξει μπροστά του το δέμα ή το φάκελο και να ελέγξει το περιεχόμενο αυτού, β) έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τον αποστολέα έως δύο επίσημα έγγραφα ταυτοποίησης προσώπου (όπως ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης, στρατιωτική ταυτότητα, άδεια παραμονής), γ) πρέπει να αρνηθεί την αποστολή του ταχυδρομικού αντικειμένου σε περίπτωση που κρίνει ότι αυτό είναι επικίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια και να ενημερώσει ανάλογα τις αρμόδιες αρχές συμπεριλαμβανομένης και της Ε.Ε.Τ.Τ., δ) έχει την υποχρέωση επίδοσης του ταχυδρομικού αντικειμένου στη διεύθυνση του παραλήπτη στον ίδιο ή σε σύνοικο πρόσωπο, σε περίπτωση απουσίας του παραλήπτη, ε) οφείλει να καταγράφει στο ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ. ενδεχόμενες απαιτήσεις του αποστολέα για ειδικούς τρόπους επίδοσης (όπως ενδεικτικά η αυθημερόν επίδοση ή η επίδοση σε διάστημα συγκεκριμένων ωρών ή η επίδοση σε μη εργάσιμη ημέρα). Η Εταιρεία δεν αναλαμβάνει τη διεκπεραίωση αποστολών για τις οποίες ο αποστολέας ή ο παραλήπτης επιθυμούν να ανοιχθεί το ταχυδρομικό αντικείμενο προ της ολοκλήρωσης της διαδικασίας παράδοσης και προ της απόδοσης στην Εταιρεία του ποσού της αντικαταβολής και των μεταφορικών σε περίπτωση χρέωσης παραλήπτη. Σε περίπτωση αποστολής με αντικαταβολή, ο παραλήπτης υποχρεούται να παραλάβει αυτή και να καταβάλει το ποσό της αντικαταβολής και τα μεταφορικά σε περίπτωση χρέωσης παραλήπτη. Το ποσό της αντικαταβολής αντιστοιχεί στην αξία του μεταφερόμενου αγαθού, όπως έχει συμφωνηθεί μεταξύ αποστολέα και παραλήπτη και αποδίδεται σύμφωνα με τις οδηγίες του αποστολέα. Το αντίστοιχο φορολογικό παραστατικό εκδίδεται από τον δικαιούχο της αντικαταβολής χωρίς καμία εμπλοκή της «ONE COURIER», η οποία δεν δύναται να γνωρίζει το περιεχόμενο της αποστολής και την συμφωνία μεταξύ αποστολέα και παραλήπτη. Τυχόν επιφυλάξεις του μπορούν να εκφραστούν ως και κατωτέρω αναφέρονται. Ο χρήστης/αποστολέας: α) δηλώνει εάν το αντικείμενο είναι εύθραυστο ή εάν έχει ειδική αξία ή ειδικές απαιτήσεις μεταφοράς και η Εταιρεία δύναται να ζητήσει την καταβολή πρόσθετων τελών, β) έχει τη δυνατότητα τηλεφωνικώς ή εγγράφως (π.χ. μέσω τηλεομοιοτυπίας ή ηλεκτρονικού μηνύματος) και εντός χρονικού ορίου και διαδικασιών που ορίζονται από την επιχείρηση ταχυμεταφορών, να αλλάζει τη διεύθυνση επίδοσης του αντικειμένου, αναλαμβάνοντας τυχόν πρόσθετη χρέωση, σε περίπτωση διαφορετικής περιοχής εξυπηρέτησης, βάσει του τιμοκαταλόγου της επιχείρησης ταχυμεταφορών, γ) ενημερώνεται για τα στοιχεία επίδοσης (ημέρα και ώρα παράδοσης, ονοματεπώνυμο ατόμου που παρέλαβε κ.τ.λ. από την ιστοσελίδα της επιχείρησης ή από εκπρόσωπο της Εταιρείας μετά από σχετική ερώτηση του, μέσω τηλεφώνου, email, κ.τ.λ.). Ο χρήστης / παραλήπτης: α) έχει τη δυνατότητα να παραλάβει με επιφύλαξη το ταχυδρομικό αντικείμενο, καταγράφοντας τους σχετικούς λόγους της επιφύλαξης στο ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ. . Ειδικώς, σε περιπτώσεις που η «ONE COURIER» έχει εισάγει την ηλεκτρονική υπογραφή επιβεβαίωσης παραλαβής από τον παραλήπτη, θα πρέπει να μεριμνήσει, είτε για ηλεκτρονική καταγραφή της παραλαβής με επιφύλαξη είτε για σχετική έγγραφη μνεία παραλαβής με επιφύλαξη, ως περιγράφεται ανωτέρω, επί του έντυπου ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ. ή επί άλλου ειδικού εντύπου το οποίο ταυτοποιείται με την αποστολή και διαφυλάσσεται για όσο καιρό τηρούνται τα στοιχεία της αποστολής αυτής. Η «ONE COURIER» είναι υποχρεωμένη να ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή/παραλήπτη που επιθυμεί να παραλάβει με επιφύλαξη, και ο υπάλληλος της επιχείρησης να διεκπεραιώσει το σχετικό αίτημα, παρουσία του παραλήπτη. Η δήλωση επιφύλαξης μπορεί να πραγματοποιηθεί σε διάστημα μιας (1) ημέρας από την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου από τον παραλήπτη. β) έχει τη δυνατότητα, τηλεφωνικώς ή εγγράφως (π.χ. μέσω τηλεομοιοτυπίας ή ηλεκτρονικού μηνύματος), και εντός χρονικού ορίου και διαδικασιών που ορίζονται από την Εταιρεία να αλλάζει τη διεύθυνση επίδοσης του αντικειμένου αναλαμβάνοντας τυχόν πρόσθετη χρέωση, σε περίπτωση διαφορετικής περιοχής εξυπηρέτησης, βάσει του τιμοκαταλόγου της «ONE COURIER».
3.3. Χρόνος επίδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων
Συνήθης χρόνος επίδοσης των ταχυδρομικών αντικειμένων είναι η επόμενη εργάσιμη ημέρα από την αποστολή για τις αποστολές εντός πόλης. Για τις αποστολές προς τους χερσαίους προορισμούς αναμενόμενος χρόνος παράδοσης είναι μία (1) έως δύο (2) εργάσιμες ημέρες. Για αποστολές προς νησιωτικούς προορισμούς συνήθης χρόνος παράδοσης είναι δύο (2) εργάσιμες ημέρες και για δυσπρόσιτες περιοχές είναι μία (1) έως τρεις (3) εργάσιμες ημέρες. Ως εργάσιμες ημέρες λογίζονται οι ημέρες της εβδομάδας από Δευτέρα έως και Παρασκευή.
3.4. Παρακολούθηση και εντοπισμός ταχυδρομικών αντικειμένων

  • 3.4.1. Ειδικό σύστημα Παρακολούθησης και Εντοπισμού των Ταχυδρομικών Αντικειμένων
    Η Εταιρεία τηρεί Ειδικό Σύστημα Παρακολούθησης και Εντοπισμού των ταχυδρομικών αντικειμένων (Ε.Σ.Π.Ε.Τ.Α.) κατά τις επιταγές της οικείας νομοθεσίας ταχυμεταφορών και ειδικότερα σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Ν. 4053/2012 και στην απόφαση με αριθμό 686/064/26.3.2013 της Ε.Ε.Τ.Τ. καθώς επίσης και στην απόφαση με αριθμό 687/328/05.05.2013 της Ε.Ε.Τ.Τ, ως τα ανωτέρω ισχύουν σήμερα. Το ανωτέρω αποτελεί ειδικό πληροφοριακό σύστημα και λειτουργεί με τη χρήση εξειδικευμένου λογισμικού, επιτρέπει την παρακολούθηση και εντοπισμό του ταχυδρομικού αντικειμένου ταχυμεταφορών και ενημερώνεται με κάθε μεταβολή των στοιχείων που αφορούν την ταυτότητα ή τη διακίνηση του ταχυδρομικού αντικειμένου κατά τη διαδρομή του από τον αποστολέα έως τον παραλήπτη, περιλαμβάνει δε και πληροφορίες που ενδεχομένως έχουν ανταλλαγεί μεταξύ των υπεύθυνων για τη διακίνηση κάθε αποστολής καταστημάτων. Στο Ε.Σ.Π.Ε.Τ.Α. αναφέρονται τα χαρακτηριστικά κάθε αποστολής και ειδικότερα: ο αριθμός του εκδοθέντος Συνοδευτικού Δελτίου Ταχυμεταφοράς με τον οποίο ταυτοποιείται η κάθε αποστολή (βλ. παρακάτω), η ημερομηνία ανάθεσης της αποστολής και η ημερομηνία παράδοσης – παραλαβής της, όνομα αποστολέα- παραλήπτη, το βάρος της, την υπηρεσία η οποία ζητήθηκε, ποιος είναι ο υπεύθυνος για την εξόφληση της αξίας του κομίστρου (χρέωση αποστολέα ή παραλήπτη) και επίσης τα στάδια που μεσολαβούν από την ανάθεση της αποστολής μέχρι και την τελική παράδοσή της στον παραλήπτη, παράδοση και στοιχεία παραλήπτη ή αιτία μη παράδοσης). Οι χρήστες των υπηρεσιών μπορούν να λαμβάνουν άμεση ενημέρωση για την πορεία της κάθε αποστολής από την παραλαβή μέχρι και την παράδοση μέσω της ιστοσελίδα της Εταιρείας www.onecourier.gr Σε περίπτωση ζημίας ή μη παράδοσης της αποστολής για τον οποιοδήποτε λόγο στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα παραπέμπεται ο ενδιαφερόμενος (και μόνο αν αυτός είναι ο αποστολέας ή ο παραλήπτης της αποστολής) προς επικοινωνία με το αρμόδιο κατάστημα προκειμένου να παρασχεθούν προς αυτόν λεπτομέρειες σχετικά με την αποστολή που τον ενδιαφέρει.
  • 3.4.2. Συνοδευτικό Δελτίο Ταχυμεταφοράς
    Η «ONE COURIER» για την ταυτοποίηση του διακινούμενου από αυτή ταχυδρομικού αντικειμένου ταχυμεταφορών εκδίδει έντυπο το οποίο προσαρτάται στο ταχυδρομικό αντικείμενο και περιέχει τα στοιχεία ταυτοποίησης αυτού, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Ν. 4053/2012 και στην απόφαση με αριθμό 686/064/26.3.2013 της Ε.Ε.Τ.Τ. καθώς επίσης και στην απόφαση με αριθμό 687/328/05.05.2013 της Ε.Ε.Τ.Τ, ως τα ανωτέρω ισχύουν σήμερα. Το Συνοδευτικό Δελτίο Ταχυμεταφοράς (ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ.) αναγράφει ευδιάκριτα τα στοιχεία της «ONE COURIER» (επωνυμία, διακριτικό τίτλο, αριθμό φορολογικού μητρώου, τα στοιχεία επικοινωνίας της Εταιρείας) και την ένδειξη Ε.Ε.Τ.Τ.. Επίσης, φέρει τον μοναδικό αριθμό που ταυτοποιεί το ταχυδρομικό αντικείμενο και είναι απαραίτητος για την παρακολούθηση και εντοπισμό του ταχυδρομικού αντικειμένου από το Ε.Σ.Π.Ε.Τ.Α. της Εταιρείας και τα στοιχεία αποστολέα- παραλήπτη. Σε περιπτώσεις που αποστέλλονται ταχυδρομικά αντικείμενα μαζικώς η «ONE COURIER» εκδίδει απλοποιημένο αυτοκόλλητο ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ., το οποίο προσαρμόζεται σε καθένα από τα αντικείμενα και φέρει τουλάχιστον το μοναδιαίο αριθμό αποστολής, το μοναδικό αριθμό κάθε τεμαχίου, τον διακριτικό τίτλο της Εταιρείας, τα στοιχεία επικοινωνίας και την ένδειξη Ε.Ε.Τ.Τ.. Όλα τα αντικείμενα καταχωρούνται και παρακολουθούνται στο Ε.Σ.Π.Ε.Τ.Α. της «ONE COURIER» ως αυτόνομα διακινούμενα ταχυδρομικά αντικείμενα ταχυμεταφορών. Ο χρήστης έχει δικαίωμα να παραλαμβάνει με επιφύλαξη το ταχυδρομικό αντικείμενο ταχυμεταφορών και αυτό μπορεί να το δηλώνει εγγράφως είτε πάνω στο ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ., είτε σε σχετικό ηλεκτρονικό πεδίο όταν λαμβάνεται ηλεκτρονικά η υπογραφή προς επιβεβαίωση της παράδοσης, είτε σε ειδικά σχεδιασμένο έντυπο το οποίο ταυτοποιείται με την αποστολή και καταχωρείται στο Ε.Σ.Π.Ε.Τ.Α. Η «ONE COURIER» με κριτήριο την προώθηση της περιβαλλοντικής συνείδησης και την προστασία του περιβάλλοντος έχει προβεί σε ενέργειες περιορισμού του χαρτιού με την χρήση ηλεκτρονικού εντύπου ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ. και τη λήψη ηλεκτρονικής υπογραφής από τον παραλήπτη. Η «ONE COURIER» διατηρεί τα αποκόμματα ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ. στο αρχείο της σε ηλεκτρονική ή/και έντυπη μορφή για ελάχιστη χρονική περίοδο έξι (6) μηνών.

4. ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ – ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ


Από την επιχείρηση δεν γίνονται αποδεκτά προς διακίνηση όσα αντικείμενα απαγορεύονται γενικά από την ισχύουσα νομοθεσία, όσα αναφέρονται στην ατομική σύμβαση, τα μη κατάλληλα συσκευασμένα, και σε περιπτώσεις άρνησης κατάθεσης επαρκών στοιχείων αποστολέα ή παραλήπτη. Η «ONE COURIER» δεν αναλαμβάνει την διεκπεραίωση και μεταφορά των εξής εγγράφων και αντικειμένων: Εύθραυστα αντικείμενα μη επαρκώς συσκευασμένα, Χρήματα σε μετρητά, Συνάλλαγμα, Χρυσό σε ράβδους, Κοσμήματα, Πολύτιμα Μέταλλα, Πολύτιμους Λίθους, Βιομηχανικούς Άνθρακες και Διαμάντια, Αρχαιότητες - Έργα Τέχνης - Προσωπική Αλληλογραφία και γενικά είδη που η διακίνησή τους απαγορεύεται ή περιορίζεται από την εκάστοτε ισχύουσα εθνική και κοινοτική νομοθεσία.

5. ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΠΙΔΟΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ


Στην περίπτωση που το ταχυδρομικό αντικείμενο δεν κατέστη δυνατό να επιδοθεί στον παραλήπτη για οποιαδήποτε αιτία, ενημερώνεται ο παραλήπτης με έγγραφη ειδοποίηση, επιστρέφεται το αντικείμενο στο χώρο του υπευθύνου προς παράδοση της αποστολής καταστήματος και προγραμματίζεται δεύτερη ή και περισσότερες προσπάθειες επίδοσης κατόπιν συνεννόησης με τον παραλήπτη ή/και τον αποστολέα. Ειδικότερα α) σε περίπτωση απουσίας του παραλήπτη, γίνεται έγγραφη ειδοποίηση προς τον παραλήπτη και επιστροφή του αντικειμένου σε χώρο της επιχείρησης, β) προγραμματίζεται τουλάχιστον δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου στον παραλήπτη, γ) γίνεται επικοινωνία τηλεφωνικά ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσω (e-mail κλπ) με τον αποστολέα ή τον παραλήπτη, εφόσον αντιμετωπίζονται δυσκολίες στην επίδοση υπό τον όρο ότι έχουν δηλωθεί τα αντίστοιχα τηλέφωνα επικοινωνίας, δ) σε περίπτωση μη δυνατότητας επίδοσης ή άρνησης του παραλήπτη να παραλάβει το ταχυδρομικό αντικείμενο, αυτό θα επιστρέφεται στον αποστολέα με χρέωση όχι μεγαλύτερη του ποσού που καταβλήθηκε για την αποστολή του. Εφόσον τελικά δεν καταστεί δυνατή η επίδοση του αντικειμένου στον παραλήπτη για οποιαδήποτε αιτία, ακόμα και σε περίπτωση άρνησης του παραλήπτη να παραλάβει, ενημερώνεται ο αποστολέας άμεσα και η αποστολή επιστρέφεται σ’ αυτόν με δική του χρέωση, όχι μεγαλύτερη του ποσού που καταβλήθηκε για την αποστολή του, με την επιφύλαξη της Εταιρείας για οποιαδήποτε ζημία της. Ανεπίδοτο θεωρείται ένα ταχυδρομικό αντικείμενο για το οποίο η επιχείρηση έχει εξαντλήσει κάθε δυνατή προσπάθεια επίδοσής του στον παραλήπτη, βάσει των ανωτέρω, χωρίς αποτέλεσμα. Τα ανεπίδοτα ταχυδρομικά αντικείμενα φυλάσσονται από την επιχείρηση για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από την τελευταία αποτυχημένη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου. Η χρέωση για τη φύλαξη αυτών, η οποία γνωστοποιείται και στον αποστολέα και τον παραλήπτη, βαρύνει αυτούς εις ολόκληρον. Τα ταχυδρομικά αντικείμενα που δεν κατέστη δυνατό να επιδοθούν στον παραλήπτη ή να επιστραφούν στον αποστολέα θεωρούνται οριστικά ανεπίδοτα και θα ακολουθείται η διαδικασία δωρεάς τους σε κοινωφελή ή άλλα ιδρύματα ή καταστροφής τους κατόπιν συντάξεως σχετικού πρακτικού καταστροφής και σύμφωνα με τη διαδικασία που ακολουθεί η Εταιρεία μετά από την πάροδο τουλάχιστον έξι (6) μηνών. Από τη διαδικασία αυτή εξαιρούνται τα αντικείμενα που έχουν παρακρατηθεί επίσημα ή έχει δηλωθεί εγγράφως από τον αποστολέα ότι η αξία τους είναι μείζονα των 100 €, οπότε αυτά παραδίδονται στην Ε.Ε.Τ.Τ..

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ -ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΙ ΟΡΟΙ


Το ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ αποδεικνύει τη σύναψη της σύμβασης ταχυμεταφοράς και αποτελεί τεκμήριο της γνώσης και της αποδοχής των γενικών όρων ανάληψης μεταφοράς από τα εμπλεκόμενα μέρη (αποστολέα - παραλήπτη). Το ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ., είναι η ατομική σύμβαση στην οποία αναγράφονται οι όροι και οι προϋποθέσεις διακίνησης του κάθε ταχυδρομικού αντικειμένου, τα μη αποδεκτά αντικείμενα καθώς και τα αντικείμενα που απαγορεύεται η μεταφορά τους, το δικαίωμα της επιχείρησης να μην παραλαμβάνει προς διακίνηση αντικείμενα εφόσον ο αποστολέας αρνηθεί την επιθεώρησή τους από εκπρόσωπο της επιχείρησης, η δυνατότητα ασφαλιστικής κάλυψης του ταχυδρομικού αντικειμένου από τον αποστολέα, και τα ποσά αυτής, οι αποζημιώσεις για καθυστερήσεις, κλοπή, απώλεια και φθορά αντικειμένων και οι προθεσμίες εντός των οποίων μπορεί να τις διεκδικήσει ο χρήστης, κατ’ ελάχιστο σύμφωνα με την με αριθμό 688/52 απόφαση της ΕΕΤΤ (ΦΕΚ ΤΕΥΧΟΣ Β' 1412/10.6.2013) οι περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν ευθύνεται η ταχυδρομική επιχείρηση, ο τρόπος διαχείρισης ανεπίδοτων ταχυδρομικών αντικειμένων και η διαδικασία επίλυσης διαφορών μεταξύ επιχείρησης και χρήστη. Ειδικότερα οι γενικοί όροι ανάληψης μεταφοράς που αναγράφονται στο ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ είναι:

ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΔΕΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ONECOURIER


Για την μεταφορά δεμάτων και εγγράφων μέσω του συστήματος αποστολής και διεκπεραίωσης της “ONECOURIER”, συμφωνεί με τους όρους και τις ρήτρες οι οποίες αναφέρονται στο παρόν έντυπο, καθώς και με τους πάγιους όρους διεκπεραίωσης του συστήματος “ONECOURIER” ,οι οποίοι ενσωματώνονται στο παρόν συμβόλαιο, με ρητή σ' αυτούς αναφορά και δε στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου. Κανένας εκπρόσωπος ή υπάλληλος της “ONECOURIER” ούτε ο αποστολέας δεν έχει δικαίωμα να τροποποιήσει ή να άρει τους αναφερόμενους όρους και ρήτρες.
Άρθρο 1: Το αποδεικτικό Παραλαβής - Παράδοσης (ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ.) της “ONECOURIER” είναι έντυπο μη διαπραγματεύσιμο και ο αποστολέας αναγνωρίζει ότι συμπληρώθηκε από αυτόν ή από την “ONECOURIER” και για λογαριασμό του. Ο αποστολέας δηλώνει και αποδέχεται ότι είναι κύριος ή κάτοχος η εκπρόσωπος του κυρίου ή του κατόχου των υπό μεταφορά αγαθών τα οποία περιγράφονται στην μπροστινή σελίδα. Επίσης δηλώνει ότι με το παρόν αποδέχεται τους όρους μεταφοράς της “ONECOURIER” τόσο για τον εαυτό του όσο και υπό την ιδιότητα ως πράκτορα του εκπροσώπου του κατόχου των υπό μεταφορά αγαθών.
Άρθρο 2: Η ONECOURIER έχει το δικαίωμα να ελέγξει το περιεχόμενο του δέματος ή του φακέλου που αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει(αλλά όχι και την υποχρέωση). Σχετικά διευκρινίζεται ότι η “ONECOURIER” δεν αναλαμβάνει την διεκπεραίωση των παρακάτω αντικειμένων και εγγράφων: χρήματα, συνάλλαγμα, χρυσό, πολύτιμα μέταλλα και λίθοι, αρχαιότητες, έργα τέχνης, λαχεία, μετοχές, ομόλογα, ευπαθή τρόφιμα, προσωπική αλληλογραφία και γενικά είδη που η διακίνηση τους απαγορεύεται από την ισχύουσα νομοθεσία και από τις διεθνείς συμβάσεις.
Άρθρο 3: Η “ONECOURIER” δικαιούται να παρακρατήσει ή να μην παραδώσει κάθε είδος που μεταφέρει προκειμένου να εξασφαλίσει την δαπάνη που προκύπτει από την μεταφορά (ναύλοι-φορτωτικές κ.τ.λ.) μέχρι να εξοφληθεί
Άρθρο 4: Η “ONECOURIER” διεκπεραιώνει αποστολές με χρέωση στον παραλήπτη. Σε περίπτωση άρνησης καταβολής της αμοιβής από τον παραλήπτη για οποιονδήποτε λόγο, την εξόφληση της “ONECOURIER” αναλαμβάνει ο αποστολέας.
Άρθρο 5: Σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας μεταφερομένων, η ευθύνη της “ONECOURIER” περιορίζεται έως το ποσό των 30€ για έγγραφα και των 80€ για δέματα. Ο αποστολέας αποδέχεται ανεπιφύλακτα τα παραπάνω ανώτατα ποσά αποζημίωσης και δηλώνει ότι παραιτείται από κάθε επιπλέον αξίωση του κατά της “ONECOURIER” για κάθε θετική ή αποθεματική ζημία ή διαφυγόν κέρδος από οποιαδήποτε αιτία και αν προέρχονται, σε κάθε περίπτωση δηλώνει ανέκκλητα ότι προβαίνει σε άφεση χρέους από τις αιτίες αυτές. Σε κάθε περίπτωση εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Δεοντολογίας και στον Κανονισμό Αποζημιώσεων της ΕΕΤΤ.
Άρθρο 6: Η “ONECOURIER” έχει το δικαίωμα να μην παραλαμβάνει αντικείμενα εφόσον ο αποστολέας αρνηθεί την επιθεώρηση τους από εκπρόσωπο της “ONECOURIER”
Άρθρο 7: Η “ONECOURIER” καταβάλλει κάθε προσπάθεια και θα προβεί σε κάθε ενέργεια για να πετύχει ταχύτατη παράδοση, σύμφωνα με το πρόγραμμα λειτουργίας της. Σε καμία περίπτωση δεν φέρνει ευθύνη για καθυστέρηση παραλαβής μεταφοράς ή παράδοσης κάθε αποστολής, ή για οποιαδήποτε απώλεια, ζημία, βλάβη, κακή παράδοση ή μη παράδοση για οποιαδήποτε αιτία, ιδία α)λόγω απροόπτων γεγονότων κείμενων πέρα των ανθρωπίνων αντικειμενικά δυνατοτήτων (ατύχημα, δυσμενείς καιρικές συνθήκες, αργοπορία μεταφορικών μέσων κ.τ.λ. β) λόγω πράξεως παραλήψεως ή λανθασμένων οδηγιών του αποστολέα ή του παραλήπτη ή τρίτου προσώπου έχοντας συμφέρον από την συγκεκριμένη αποστολή. γ) λόγω της φύσης της αποστολής στην οποία μπορεί να επέλθει ειδική βλάβη όπως ηλεκτρική, μαγνητική, ηλεκτρονική, φωτογραφική, τυπογραφική κ.τ.λ.
Άρθρο 8: Κάθε απαίτηση πρέπει να εγερθεί από τον αποστολέα και να επιδοθεί εγγράφως στην “ONECOURIER”, σε διάστημα έξι (6) μηνών από την ημερομηνία αναλήψεως της αποστολής από την “ONECOURIER”. Καμία απαίτηση δεν γίνεται δεκτή μετά την παρέλευση της παραπάνω χρονικής προθεσμίας. Η επιτροπή επίλυσης διαφορών είναι 3μελής (3 μέλη από την “ONECOURIER”) και με δικαίωμα παράστασης του ενδιαφερόμενου χρήστη ή εκπροσώπου του.
Άρθρο 9: Ο χρήστης των υπηρεσιών ρητά δηλώνει ότι γνωρίζει και αποδέχεται τις χρεώσεις των υπηρεσιών δυνάμει του τιμοκαταλόγου της Εταιρείας που βρίσκεται στην ιστοσελίδα της Εταιρείας www.onecourier.gr . Επίσης δηλώνει ότι αναγνωρίζει και αποδέχεται δυνάμει του τιμοκαταλόγου ότι η χρέωση κάθε αποστολής εξαρτάται από τον όγκο και το βάρος της. Στην περίπτωση που το αποτέλεσμα της ογκομέτρησης της αποστολής (ΜΗΚΟΣ Χ ΥΨΟΣ Χ ΠΛΑΤΟΣ σε εκατοστά / 5.000) είναι μεγαλύτερο από το βάρος ζυγίσματος τότε αποδέχεται ότι η χρέωση γίνεται σύμφωνα με το αποτέλεσμα της ογκομέτρησης στο πλαίσιο και των κανονισμών της ΙΑΤΑ.
Άρθρο 10: Για κάθε αποστολή μέσω της “ONECOURIER” και εφόσον πρόκειται για αντικείμενα, απαιτείται η συνοδεία από τα κατά νόμο απαραίτητα δικαιολογητικά για τη μεταφορά.
Άρθρο 11: Στην περίπτωση που ταχυδρομικό αντικείμενο δεν κατέστη δυνατό να επιδοθεί στον παραλήπτη για οποιαδήποτε αιτία, ενημερώνεται ο παραλήπτης με έγγραφη ειδοποίηση και προγραμματίζεται δεύτερη ή και περισσότερες προσπάθειες επίδοσης κατόπιν συνεννόησης με τον παραλήπτη ή τον αποστολέα. Εφόσον δεν καταστεί δυνατή οριστικά η επίδοση του αντικειμένου στον παραλήπτη για οποιαδήποτε αιτία, ακόμα και σε περίπτωση άρνησης του παραλήπτη να παραλάβει, ενημερώνεται ο αποστολέας άμεσα και η αποστολή επιστρέφεται σ’ αυτόν με δική του χρέωση ανάλογη του κόστους επιστροφής, με την επιφύλαξη της εταιρείας για οποιαδήποτε ζημία της. Τα ταχυδρομικά αντικείμενα τα οποία δεν κατέστη δυνατό να επιδοθούν στον παραλήπτη ή να επιστραφούν στον αποστολέα θεωρούνται οριστικά ανεπίδοτα και θα ακολουθείται η
Άρθρο 12: Στην περίπτωση που ο αποστολέας κάνει χρήση του ειδικού συστήματος για την ηλεκτρονική έκδοση συνοδευτικού δελτίου ταχυμεταφοράς δηλώνει ότι έχει λάβει γνώση και αποδεχθεί τους παρόντες όρους. Σε περίπτωση χρήσης για την παράδοση ειδικής συσκευής εφοδιασμένης με το ηλεκτρονικά τηρούμενο πληροφοριακό σύστημα διακίνησης και παρακολούθησης των αποστολών, η ψηφιακά ληφθείσα υπογραφή του αποστολέα ή παραλήπτη μέσω της ειδικής συσκευής επέχει θέση υπογραφής του παρόντος.
Άρθρο 13: Οι χρήστες των υπηρεσιών της “ONECOURIER”, αποστολέας και παραλήπτης, δηλώνουν ότι τα τυχόν προσωπικά δεδομένα και η ηλεκτρονική υπογραφή που δίδονται στην ONE COURIER για τους σκοπούς της παρούσας σύμβασης είναι ακριβή και συναινούν στην αποθήκευση και επεξεργασία τους από την “ONECOURIER”στο ως άνω πλαίσιο.
Άρθρο 14: Η “ONECOURIER”διαθέτει Πολιτική Διασφάλισης Προσωπικών Δεδομένων και Πολιτική Διασφάλισης Απορρήτου των Επικοινωνιών. Το πλήρες κείμενο των ανωτέρω πολιτικών, η παρούσα σύμβαση και ο Χάρτης Υποχρεώσεων προς τον Καταναλωτή της “ONECOURIER”που διέπουν κάθε ταχυμεταφορά μέσω αυτής, ως είναι σε ισχύ καθώς και τυχόν τροποποιήσεις τους, δημοσιεύονται στην αρχική σελίδα της ιστοσελίδας της Εταιρείας www.onecourier.gr
Άρθρο 15: Η “ONE COURIER”διαθέτει Πολιτική Διασφάλισης Προσωπικών Δεδομένων και Πολιτική Διασφάλισης Απορρήτου των Επικοινωνιών. Το πλήρες κείμενο των ανωτέρω πολιτικών, η παρούσα σύμβαση και ο Χάρτης Υποχρεώσεων προς τον Καταναλωτή της “ONE COURIER” που διέπουν κάθε ταχυμεταφορά μέσω αυτής, ως είναι σε ισχύ καθώς και τυχόν τροποποιήσεις τους, δημοσιεύονται στην αρχική σελίδα της ιστοσελίδας της Εταιρείας www.onecourier.gr

ΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ


ΦΙΛΙΚΟΣ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
Οι διαφορές που μπορεί να αναφύονται ανάμεσα στους χρήστες και στην “ONECOURIER” μπορούν να επιλύονται σε πρώτο στάδιο μέσω φιλικού διακανονισμού:
έγγραφη επικοινωνία του χρήστη με την επιχείρηση προκειμένου να επιτευχθεί επίλυση της διαφοράς μεταξύ των δύο μερών εντός των προβλεπόμενων στον Χ.Υ.Κ. ή και με την σύμφωνη γνώμη των μερών.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Οι διαφορές που μπορεί να αναφύονται ανάμεσα στους χρήστες και στην “ONECOURIER” μπορούν να επιλύονται σε επόμενο στάδιο και από την Επιτροπή Επίλυσης Διαφορών.
Η επιτροπή συγκροτείται από τρία (3) άτομα που ανήκουν στο προσωπικό της Επιχείρησης και από έναν (1) εκπρόσωπο των χρηστών και λειτουργεί όπως ορίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία.
Κατόπιν σχετικού εγγράφου αιτήματος του χρήστη η εταιρία συγκροτεί την Επιτροπή Επίλυσης Διαφορών η οποία αποτελείται από μέλη της επιχείρησης και εκπρόσωπο των καταναλωτών ενώ στις συνεδριάσεις μπορεί να παρίσταται ή να εκπροσωπείται από ειδικά εξουσιοδοτημένο πρόσωπο ο χρήστης.
Η εταιρία ενημερώνει τον χρήστη για τον τόπο και το χρόνο των συνεδριάσεων της Επιτροπής και για το δικαίωμα του να υποβάλλει γραπτό υπόμνημα του σε περίπτωση που κωλύεται να παραστεί.
Οι χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών, εφόσον το επιθυμούν μπορούν να ασκήσουν τα δικαιώματα τους, εντός χρονικής περιόδου έξι (6) μηνών από την κατάθεση του αποστελλόμενου αντικειμένου.
Σε κάθε περίπτωση τα κατώτατα ποσά αποζημίωσης καθώς και ο χρόνος αξίωσης αυτής ορίζονται από την υπουργική απόφαση 29030/2000 όπως ισχύει.

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ
Σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας μεταφερομένων, η ευθύνη της “ONECOURIER” περιορίζεται έως το ποσό των 70€ για έγγραφα και εως των 400€ για δέματα.
Ο αποστολέας αποδέχεται ανεπιφύλακτα τα παραπάνω ανώτατα ποσά αποζημίωσης και δηλώνει ότι παραιτείται από κάθε επιπλέον αξίωση του κατά της “ONECOURIER” για κάθε θετική ή αποθεματική ζημία ή διαφυγόν κέρδος από οποιαδήποτε αιτία και αν προέρχονται, σε κάθε περίπτωση δηλώνει ανέκκλητα ότι προβαίνει σε άφεση χρέους από τις αιτίες αυτές.
Σε κάθε περίπτωση τα κατώτατα ποσά αποζημίωσης καθώς και ο χρόνος αξίωσης αυτής ορίζονται από την υπουργική απόφαση 29030/2000 όπως ισχύει.

ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ Χ.Υ.Κ.
Τα άρθρα του παρόντος Χάρτη Υποχρεώσεων δεν εφαρμόζονται στις κάτωθι περιπτώσεις:

α. Ανωτέρας βίας, ήτοι σε περίπτωση επέλευσης οποιουδήποτε απρόβλεπτου και αιφνίδιου γεγονότος, το οποίο η εταιρεία αδυνατεί να προβλέψει, ενδεικτικά αναφερομένων των περιπτώσεων δυσμενών καιρικών φαινομένων, σεισμών, πλημμυρών, απεργιών, συγκοινωνιών ή τηλεπικοινωνιακών προβλημάτων, κωλυσιεργίας συνεργαζομένων δημόσιων φορέων, ατυχημάτων που αφορούν στα χρησιμοποιούμενα μέσα.
β. Διενέργειας εγκληματικών ενεργειών σε βάρος της εταιρείας (στις εγκαταστάσεις, στο προσωπικό της, στα μεταφορικά μέσα αυτής), που έχουν ως αποτέλεσμα την ολική ή μερική καταστροφή και απώλεια των μεταφερόμενων αντικειμένων.
γ. Ανυπαίτιας αδυναμίας πρόσβασης του υπαλλήλου της εταιρείας στη διεύθυνση του παραλήπτη, η οποία (αδυναμία) οφείλεται στη μορφολογία του εδάφους, τον καταναλωτή ή σε οιονδήποτε τρίτο.
δ. Μη εκπλήρωσης από μέρους των καταναλωτών των ανειλημμένων υποχρεώσεών τους έναντι της εταιρείας, όπως αυτές προκύπτουν από τη μεταξύ τους συναφθείσα συμφωνία.
ε. Διενέργειας, από μέρους των καταναλωτών, πράξεων που αντιβαίνουν στην ισχύουσα νομοθεσία του Κράτους. στ. Απόκρυψης από τον καταναλωτή ότι η αιτούμενη από αυτόν διεκπεραίωση και μεταφορά ταχυδρομικών αντικειμένων αντίκειται στον νόμο ή αφορά σε αντικείμενα, τα οποία δεν δέχεται για διεκπεραίωση η ΙΑΤΑ, συμπεριλαμβανομένων όσων αναφέρονται στην παρ. δ του άρθρου 5 του παρόντος.
ζ. Μη υλοποίησης των ανειλημμένων υποχρεώσεων της εταιρείας λόγω υπαιτιότητας ή σχετικής εκδηλωθείσης επιθυμίας του καταναλωτή.
Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις, ο καταναλωτής υποχρεούται στην πληρωμή όλων των εξόδων που ανακύπτουν κατά τη διεκπεραίωση, επιστροφή ή αποθήκευσή των προς αποστολή αντικειμένων, καθώς και στην αποκατάσταση κάθε περαιτέρω ζημίας που έχει υποστεί η εταιρεία από υπαιτιότητα του καταναλωτή.